Блог Альони Гетьманчук, директора ІСП, для “Української правди”Оприлюднили результати 1-го Євро екзит-полу. Соціологічного опитування, яке на замовлення Інституту світової політики провела компанія GFK Ukraine у чотирьох приймаючих містах Євро-2012 серед громадян Євросоюзу. Для чого, запитаєте? Для того, щоб зрозуміти, наскільки Євро-2012 реально, а не на словах окремих політиків, вплинув на сприйняття України в країнах-членах ЄС.\
Нехай навіть і серед європейських вболівальників, яких прийнято іменувати недалекими в інтелектуальному плані і дуже навіть просунутими у питаннях на кшталт дешевого пива. Хоча, насправді, половина з опитаних нами фанів має вищу освіту. Крім того, вони є громадянами ЄС, які беруть участь у виборах, так чи інакше формують майбутнє Європи, і до тієї чи іншої міри репрезентують громадську думку ЄС, на яку так люблять посилатись європейські політики, приймаючи всілякі важливі рішення і для себе, і для бідних сусідів типу України.
Ми озвучили для футбольних фанів політичні питання. Власне, питання, які впродовж тривалого часу є улюбленими темами для маніпуляцій політиків різних кольорів та мастей як в Україні, так і в самому ЄС. Питання про те, як пересічні громадяни ЄС оцінюють європейське майбутнє України. Як ставляться до безвізового режиму між Україною та ЄС. Питання про те, наскільки на сприйняття України в ЄС має вплив справа Тимошенко.
Ми розуміли: відповідати на ці питання європейцям доведеться не в найкращий для України час. У час, коли критикувати Україну в Євросоюзі стало модно і престижно, а підтримувати – як мінімум дивно. У час, коли градус персоналізації у відносинах між Україною та ЄС сягнув такої позначки, що кожен, хто намагається послабити зв’язку “Янукович -Україна”, автоматично сприймається як проплачений лобіст “злочинної влади”. Можливо, саме тому, ми не очікували чогось особливо позитивного в результатах опитуваннях. Так само, очевидно, як і європейські вболівальники не очікували нічого особливо позитивного, коли їхали до нас. Їхали, в основному (84,64%), вперше у житті, не маючи тут ні друзів, ні партнерів, ні колег. Відтак, результати здивували.
Не буду, проте, зупинятись на них детально: про це можна буде детальніше прочитати в найближчому номері “Дзеркала тижня” та на сайті Інституту світової політики. Назву лише кілька найбільш показових, на мій погляд, цифр.
16,89% вважають, що Україна вже є членом Європейського Союзу
42,56% європейських вболівальників вважають, що Україна заслуговує на вступ до ЄС найближчим часом
52,39% підтримують встановлення безвізового режиму між Україною та Євросоюзом прямо зараз, 55,82% після Євро-2012 відчувають симпатію до України, 37,50% – повагу, 31,87% – бажання підтримати
74% вважають, що найбільш європейськими в Україні є люди, найменш європейським – уряд (46%)
37,88% опитаних європейців вважають Юлію Тимошенко політичним в’язнем
38,81% вважають, що ситуація з політичними в’язнями заважає вступу України до ЄС
Що ж, не все так безнадійно з брендом “Україна” в Євросоюзі. І може бути ще краще, якщо змінити політичну “етикетку” країни на більш сучасну і привабливу, українців заохотити працювати іміджмейкерами своєї країни так завзято, як вони це робили під час Євро-2012, а європейців підбадьорювати знайомитись з Україною особисто, а не лише з газетних публікацій в європейській пресі.
Фото Наталії Сагалатої
Тема коментаря
Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme.
Тема коментаря
Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme.