Пост в блог на “Українській правді” директорки ІСП Альони ГетьманчукОстаннім часом багато закордонних партнерів запитують, хто від уряду України уособлює позицію української сторони з приводу усього, що cтосується ходу імплементації Мінських домовленостей. Не йдеться про злив інсайду з переговорів у Мінську, йдеться саме про вироблені позиції щодо кожного кроку, який вже робиться чи має бути зроблений в рамках імплементації Мінська. В ОБСЄ, наприклад, є Мартін Сайдік, який, коли озвучує щось, всі знають: це позиція ОБСЄ. До речі, презентації, які він робить в штаб-квартирі ОБСЄ, є дуже чіткими і зрозумілими навіть для тих, хто не дуже в темі.\
Я себе теж якось спіймала на думці, що для того, аби зрозуміти позицію України, потрібно спілкуватись з низкою осіб, а також вивчати заяви та статуси у FB ще низки осіб, а потім вже самостійно узагальнювати. Адже ти ніколи не знаєш, чия позиція і є, власне, позицією України, а не персональною думкою того чи іншого учасника переговорів чи, можливо, навіть позицією конкретної політичної сили? На щастя, в останні півроку коментарі всіх задіяних осіб відбуваються в загальних рамках формули “спочатку безпека, а потім вибори”. А далі – вже хто які акценти вважає за потрібне розставити. Інколи розставлені акценти потребують додаткової інтерпретації, як у випадку з обривчастими коментарями, які дає спійманий в кутку телевізійниками Леонід Кучма. Добре, що є Ірина Геращенко та Євген Марчук, які розлого описують ті чи інші аспекти Мінського процесу. Але питання, чи їхня думка відображає українську позицію в цілому, чи їхню власну як переговірників?
Насправді, український Мартін Сайдік потрібен не тільки і не стільки для закордонних партнерів, він потрібен для українського суспільства. Війна на Донбасі, згідно з результатами різних соціологічних опитувань, залишається якщо не номером один, то точно входить в трійку питань, які найбільше хвилюють українців. Відповідно, було б непогано на регулярній основі знати, яким саме чином питання війни вирішується – без конспірологій і без популістичних істерик. Зрозуміло, що у конктексті Мінських домовленостей українська влада перебуває на комунікаційному шпагаті. Назовні ми повинні розповідати, як ми щиро виконуємо мінські домовленості, який красивий ми законопроект підготували щодо виборів, як ми співпрацюємо з європейськими партнерами у Нормандському форматі, а всередині країни вигідно демонструвати, як ми красиво показуємо зуби Путіну, і якщо щось і вимушені робити, то лише під страшним тиском Німеччини зокрема чи Заходу в цілому (бо ж гроші, санкції, підтримка – самі розумієте). Але цей комунікаційний шпагат поки що спонукає до того, що розчарування і роздратування від дій української влади на мінському напрямку росте і всередині України, і за її межами. Українці не розуміють, з чого раптом починати розведення озброєнь, німці страшно дратуються, що в Україні розповідають про тиск Берліна. Так що, як не крути, позиції щодо кожного кроку Мінська варто було б виробити, і хтось один має бути делегований, щоб її озвучувати.
Тема коментаря
Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme.
Тема коментаря
Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme.