Публікації

b-00002719-a-00000576
Щоденник євроатлантиста. Як Євро перевтілилось у євроінтеграцію?

17:27 26-7-2012

Блог Альони Гетьманчук, директора ІСП, для “Української правди”Оприлюднили результати 1-го Євро екзит-полу. Соціологічного опитування, яке на замовлення Інституту світової політики провела компанія GFK Ukraine у чотирьох приймаючих містах Євро-2012 серед громадян Євросоюзу. Для чого, запитаєте? Для того, щоб зрозуміти, наскільки Євро-2012 реально, а не на словах окремих політиків, вплинув на сприйняття України в країнах-членах ЄС.\
Нехай навіть і серед європейських вболівальників, яких прийнято іменувати недалекими в інтелектуальному плані і дуже навіть просунутими у питаннях на кшталт дешевого пива. Хоча, насправді, половина з опитаних нами фанів має вищу освіту. Крім того, вони є громадянами ЄС, які беруть участь у виборах, так чи інакше формують майбутнє Європи, і до тієї чи іншої міри репрезентують громадську думку ЄС, на яку так люблять посилатись європейські політики, приймаючи всілякі важливі рішення і для себе, і для бідних сусідів типу України.

Ми озвучили для футбольних фанів політичні питання. Власне, питання, які впродовж тривалого часу є улюбленими темами для маніпуляцій політиків різних кольорів та мастей як в Україні, так і в самому ЄС. Питання про те, як пересічні громадяни ЄС оцінюють європейське майбутнє України. Як ставляться до безвізового режиму між Україною та ЄС. Питання про те, наскільки на сприйняття України в ЄС має вплив справа Тимошенко.

Ми розуміли: відповідати на ці питання європейцям доведеться не в найкращий для України час. У час, коли критикувати Україну в Євросоюзі стало модно і престижно, а підтримувати – як мінімум дивно. У час, коли градус персоналізації у відносинах між Україною та ЄС сягнув такої позначки, що кожен, хто намагається послабити зв’язку “Янукович -Україна”, автоматично сприймається як проплачений лобіст “злочинної влади”. Можливо, саме тому, ми не очікували чогось особливо позитивного в результатах опитуваннях. Так само, очевидно, як і європейські вболівальники не очікували нічого особливо позитивного, коли їхали до нас. Їхали, в основному (84,64%), вперше у житті, не маючи тут ні друзів, ні партнерів, ні колег. Відтак, результати здивували.

Не буду, проте, зупинятись на них детально: про це можна буде детальніше прочитати в найближчому номері “Дзеркала тижня” та на сайті Інституту світової політики. Назву лише кілька найбільш показових, на мій погляд, цифр.

16,89% вважають, що Україна вже є членом Європейського Союзу

42,56% європейських вболівальників вважають, що Україна заслуговує на вступ до ЄС найближчим часом

52,39% підтримують встановлення безвізового режиму між Україною та Євросоюзом прямо зараз, 55,82% після Євро-2012 відчувають симпатію до України, 37,50% – повагу, 31,87% – бажання підтримати

74% вважають, що найбільш європейськими в Україні є люди, найменш європейським – уряд (46%)

37,88% опитаних європейців вважають Юлію Тимошенко політичним в’язнем

38,81% вважають, що ситуація з політичними в’язнями заважає вступу України до ЄС

Що ж, не все так безнадійно з брендом “Україна” в Євросоюзі. І може бути ще краще, якщо змінити політичну “етикетку” країни на більш сучасну і привабливу, українців заохотити працювати іміджмейкерами своєї країни так завзято, як вони це робили під час Євро-2012, а європейців підбадьорювати знайомитись з Україною особисто, а не лише з газетних публікацій в європейській пресі.

Фото Наталії Сагалатої