Радек Сікорські, міністр закордонних справ Польщі, має гарну реакцію. А коли справа заходить про Україну – особливо. Це він першим вловив хвилю під час Бухарестського саміту НАТО в 2008 році, коли розвиток подій йшов всупереч українським бажанням отримати ПДЧ, і разом з Лєхом Качиньським почав пробивати формулювання про те, що Україна і Грузія будуть членами Альянсу. Так само блискавично зреагував, за моєю інформацією, польський міністр і на початку цього тижня, коли міністри закордонних справ Євросоюзу обговорювали те, аби вже наприкінці травня вручити Росії презент у вигляді «дорожньої карти» щодо безвізового режиму. Так, саме тієї бажаної карти, на котру останніми роками українські дипломати тратили титанічні зусилля і Брюсселі й інших столицях ЄС. Причому пробивали цю «дорожню карту» для Росії у понеділок ті, котрі найбільше не бажали її давати для України. А саме – представники Німеччини.Після того, як справа набула явно неприємних для України рис, Радослав Сікорські взяв слово й розповів, чому цього робити не можна. Наскільки відомо, одним з аргументів було те, що не можна Росії такий подарунок давати раніше, аніж для України. Плюс до того, безвізовий режим значився як один з заохочувальних призів для країн-учасниць «Східного партнерства», а якщо це дається для країни, яка не лише не входить до цієї ініціативи, а ще й неодноразово висловлювала своє незадоволення з приводу цього польсько-шведського проекту, то й саме «Східне партнерство» втрачає сенс. Після Сікорського висловились ще кілька міністрів з дружніх для України країн ЄС, і зрештою рішення про надання РФ «дорожньої карти» вже буквально за кілька тижнів не було прийняте.\
Проте, у цій історії є інший досить цікавий, і, можливо, навіть парадоксальний момент: Україна може просунутись у питанні запровадження безвізового режиму не завдяки тому, що є країною-учасницею «Східного партнерства». І не тому, що вже хтозна кільки часу декларує європейську інтеграцію пріоритетом своєї зовнішньої політики чи потратила на це масу дипломатичних й політичних зусиль. Вона може просунутись, передусім, тому, що дорожню карту з безвізового режиму в ЄС хочуть дати Росії. А враховуючи євросоюзівське лобі, яке стоїть за цим кроком (крім Німеччини, там на всю потужність працюють, зокрема, французи та іспанці), то таке рішення може вже бути прийняте ще до кінця року. У Києві сподіваються, що завдяки таким людям, як Сікорський, це відбудеться одночасно з позитивним вердиктом і для України. І рішення про це оприлюднять на саміті Україна-ЄС в жовтні цього року.
Якщо, звісно, команда нинішніх професіоналів буде відповідати за свої слова не тільки на російському фронті, але й на європейському. Маю на увазі, що мобілізує свою коаліцію та ратифікує у Верховній Раді двох конвенцій, що ЄС нещодавно запровадив як певні передумови для отримання «дорожньої карти»: Конвенцію Ради Європи про захист персональних даних 1981 року, а також Конвенцію ООН по боротьбі з торгівлею людьми. Якщо в жовтні буде прийняте позитивне рішення, то далі, знову ж таки, багато залежатиме від того, наскільки швидко Україна виконає інші вимоги ЄС, що будуть прописані вже в самій «дорожній карті» – від створення багатостраждального єдиного Міграційного органу до запровадження біометричних паспортів. У випадку з балканськими країнами цей процес зайняв менше року.
Як би це парадоксально не звучало, Україні пощастило, що позиції Києва та Москви в якнайшвидшому запровадженні безвізового режиму з Євросоюзом співпадають. Але залишається відкритим питанням, чи на цьому місці Україна не забажає зупинити свою інтеграцію в ЄС? Адже її інтереси з Росією далі розходяться. Росія не ставить за мету членство в Євросоюзі, і навіть всеосяжна зона вільної торгівлі з Євросоюзом, про котру наразі домовляється Україна, є для неї більмом на оці, бо не дає можливості втягнути Україну до Митного союзу. Одним словом, залишається питання, чи Україна буде спроможна рухатись в ЄС хоча б на крок далі за Росію? Тим більше, що більшість населення України, якщо мислитиме сьогоднішніми короткозорими категоріями, навряд чи захоче чогось більшого від ЄС, аніж безвізового пересування його просторами. Як і бізнесмени Партії регіонів у випадку з Зоною вільної торгівлі: чи багато з них захоче закрити свої підприємства, робота котрих не кореспондуватиметься з вимогами відповідної угоди?
Ну а в контексті Польщі особливо приємно, що розпочате напередодні польсько-російське «перезавантаження» поки що не позначається на українському напрямку зовнішньої політики РП. Незважаючи на те, що Радослав Сікорські представляє в уряді партію прем`єра Туска, котрого після смоленської трагедії деякі опозиційні медіа в Польщі охрестили ледве не агентом Кремля…
Тема коментаря
Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme.
Тема коментаря
Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme Comments theme.