Новини

b-00000210-a-00000138
Fashion проти стереотипів. «Євроатлантична колекція» одягу для українок

17:01 2-3-2010

Політологи та євроатлантисти з головою поринули… в моду. Уперше в нашій державі на Українському тижні моди буде представлено тему інтеграції України до НАТО та Євросоюзу. За допомогою одягу організатори унікального проекту — Інститут світової політики та українська дизайнерка Олена Даць — намагаються подолати стереотипи та міфи, які існують у нашому суспільстві навколо Північноатлантичного альянсу та ЄС.«Євроатлантична колекція», за задумом Інституту світової політики, це вбрання сильної жінки, не обтяженої упередженнями вчорашнього дня. Ця жінка не боїться викликів, впевнена у собі, у власній унікальності та неповторності. \
Показово, що колекція позбавлена будь-яких аксесуарів, що асоціюються із війною — кольору «мілітарі», муляжів зброї тощо. На подіумі українська аудиторія має побачити, що НАТО — це не тільки військово-політичний простір, а й, відповідно, високий рівень життя. Саме тому вбрання «Євроатлантичної колекції» виготовлено виключно з дорогих натуральних тканин — власне із України, з Франції, Німеччини, Великої Британії, Італії. За словами дизайнерки, моделі одягу поєднали європейські силуети з українським стилем. Провідний колір на показі — білий та ультрамарин — кольори НАТО та ЄС. Також є вбрання, пошите з двосторонньої синьо-чорної вовняної тканини. Це — натяк на стереотипи, які живуть у нашому суспільстві — «чорне» сприйняття синього прапору Альянсу.

Логічно може постати запитання — чому організатори проекту вирішили присвятити колекцію вбрання саме жінкам? Річ у тім, що жіноча аудиторія у більшості своїй менше цікавиться політикою, ніж чоловіки. Про це на прес-конференції, присвяченій майбутньому показу «Євроатлантичної колекції», нагадала Альона Гетьманчук, директор Інституту світової політики. І саме жінки найбільш скептично ставляться до євроатлантичної інтеграції України — так свідчать соціологічні опитування. Тому модний одяг призначається для людей, які не пов’язані з політикою, — для представників шоу-бізнесу, богеми, пересічних українських модниць.

Після презентації колекції на Українському тижні моди Інститут світової політики має намір організувати аукціон, на якому буде продано десять ексклюзивних вбрань. На виручені кошти кілька студентських лідерів відвідають штаб-квартиру НАТО та Європейську комісію. Як зазначила Гетьманчук, ці щасливчики-студенти не будуть випадковими людьми. Інститут світової політики вже оголосив конкурс на найкращий виступ на тему «Чому б я хотів бачити Україну в ЄС». Переможці конкурси поїдуть… на зустріч із чиновниками Альянсу та Єврокомісії.

Директор Інституту світової політики пообіцяла, що цьогорічний унікальний проект матиме своє майбутнє. Щоправда, у наступні роки він, можливо, виглядатиме інакше — це може бути виставка фотографій, живопису тощо. Та головне у цій справі не форма, а ідея — навчити людей сприймати світ без міфів та стереотипів.